Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

13 Eyl 2008

Osmanlıca mı, o da ne?:)


Seni bulmaktan çok aramak isterim.
seni sevmeden önce anlamak isterim.
seni bir ömür boyu bitirmek değil,
sana hep yeniden başlamak isterim.

Özdemir Asaf


Ameliyattan beş gün sonra adam gibi internete girip bir şeyler karalamayı tercih ettim. Zamanımın büyük bir bölümünü bu sıralar kitap okuyarak ve televizyon seyrederek geçiriyorum. Özellikle sabahları yayımlanan kadın programlarının tiryaksi oldum denebilir, bence ne kadar saçma olursa olsun bu tür programların bağlıyıcı bir etkisi olduğu muhakkak. Bu programları istisnasız her gün seyreden, olayı alışkanlık haline getiren bayanlara artık kızamıyorum nedense:) Bence o programlar Türk halkının yaşayışının, mizahî yönünün bir yansıması. Bu tür programları seyrederek zaman öldüren, hayattan haberi olmayan bir kuşak yetişiyor, bu gerçekten çok üzücü. Ama arada gülmek için seyretmek gerekiyor ya:)

Her neyse sadete gelelim, kanalları kolaçan ederken, 'Selena' isimli bir dizi gözüme çarptı. Çocuk dizilerini seyretmek adetim değildir. Osmanlıca ödevimi bitirmeye koyulayım dedim,Canım ne kadar sıkıldı tahmin edin artık:) Bir taraftan Osmanlıca ödevini yapıyor, diğer taraftan göz ucuyla diziyi izliyordum. Zihnimin, Halit Ziya Uşaklıgil'in 'Mai ve Siyah' romanındaki Osmanlıca kelimeleri ve anlamları ezberlemekten yorulduğu bir vakit, 'Selena' isimli dizinin başrol oyuncusuna söylenen yukarıda yazdığım dize adeta bende rahatlama etkisi yarattı. Can çekişen balığın tuzlu suya atılarak azad edilmesi şeklinde beliren bu rahatlık sayesinde silkelendim, daha sonra ise kurnazlık yapıp kitaptan bir sayfa atladım.(Bunu ilk defa yaptım,inşallah alışkanlık haline getirmem.) Ve işte o an topluma ait bir birey olduğumun farkına vardım:)

Belirtmeden geçmeyeyim: Sevgili Çoban kızı'nın 'mim'lediği 'Evde nefret edilesi durumlar' konulu yazıyı yazmak şimdilik kısmet olmadı. O amaçla girdim internete ama nedense yaşadığım bir olayı anlatıp, bu güzel şiiri sizinle paylaşmak geldi içimden. Şiirin tadını çıkarmanız dileğiyle. Çoban Kızı yarın kesin yazacağım, teşekkürler...

Bu kategorideki diger basliklar:



Widget by Hoctro | Jack Book

15 yorum:

Nakhar dedi ki...

geçmiş olsun diyorum (ameliyat konusunda bir fikrim olmasa da)

çok fazla bakma derim feci kaptırıyor insan kendini tv'ye şu sıralar izlersem sabah haberleri, ve yaprak dökümü için televizyon açıyorum artık, onun dışında film izliyorum ben, bir ara 24 saat kesintisiz iletişi halindeydim tv ekranıyla... insanın ne kadar zamanını çalıyormuş anlatamam.. :)

özellikle kadın programlarından uzak dur derim.. kurtuluşu yok onların...

Zeugma dedi ki...

Tutkucuğum,ne zaman ameliyat oldun sen? Geçmiş olsun..
Yazı yazabilip TV izleyebildiğine ve moralinin iyi olduğu hissedilebildiğine göre iyisin ve sanırım apandisit benzeri ufak çaplı bir operasyondu.
Kendine iyi dikkat et ama ve tekrar geçmiş olsun..
Tv izlemekle ilgili son derece dürüst davranmışsın bence..Bazıları durmadan ''Paparazzi'' benzeri programlar izleyip asla izlemediklerini,hatta nefret ettiklerini söyler dururlar..Biliyorum ben..
Sana bir şey söyleyeyim mi? Bir ara ben de ''Esra Ceyhan ile İzdivaç'' programına takılıp duruyor,bitene kadar ayrılamıyordum başından .Neden mi? Her yaştan Türk insanını doğaçlama konuşurken tüm saflığıyla izleyebiliyorsun da ondan.Bu arada yörelere göre şiveleri de uygulama esnasında öğrenebiliyorsun.Bu açıdan bakıp gayet izlenebilir bulmuştum.Senin de branşınla oldukça ilgili örneğin :)
Osmanlıca sıkıcı geldikçe canının istediğini yap sen yine,yoksa çekilmez.
Bu arada ''MİM'' ödevini uzattıkça uzar,benden söylemesi : )
Şiirin çok güzel,tadını çıkardım merak etme..
Sevgilerimle..

Karazâde dedi ki...

Merhaba Nakhar,
Sitemi ziyaret ettiğin için teşekkürler.İdrar yollarımda bir sorun vardı, bunun için küçük çaplı bir operasyon geçirdim, ama şimdi iyiyim.

Televizyon çılgınlığı konusunda sana katılıyorum. Şu kadın programlarına ve dizilere bir kaptırdın mı kendini, okumadan yazmadan kesilirsin kesin. Yurtta televizyon olmaması bizim için bir avantaj, bu şekilde daha çok ders çalışabiliyorum. Öğle vakti hep kadın programları ve çizgi filmler var ya ne yapyım?:)

Kasımpatı, çok teşekkür ederim geçmiş olsun dileklerin için. Televizyonda seyretmediğim tek program paparazzidir. Ünlülerin saçma sapan hakeketlerini izlemekten hiç haz almıyorum.
"Her yaştan Türk insanını doğaçlama konuşurken tüm saflığıyla izleyebiliyorsun." Bu söylediklerine katılıyorum, zaten yazıda da bunu belirtmeye çalışmıştım, yoksa ne yapayım ben kadın programlarını:)

Osmanlıca ödevine gelince, sanırım 1 ayda bitiremeyeceğim:)

"Evde nefret edilesi durumlar" konulu yazıyı çoktan kağıda geçirdim, sitede yayımlaması kaldı, uzatmayacağım merak etmeyin. Bir de 2 kişiye paslama gibi bir zorunluluk var değil mi?

Adsız dedi ki...

geçmiş olsun, üzüldüm rahatsızlığına..

kelime bimen senin için çok yararlı olacak bu yıl; özellikle 'metin tahlilleri', 'eski anadolu türkçesi' ve elbette 'osmanlıca' derslerinde..

bu arada yaptığın murat hoca'nın ödevi mi; arzu hoca'nın mı?? =))

kolay gelsin, gerçekten istersen bitirirsin.. =) =))

Karazâde dedi ki...

Teşekkürler Çoban kızı, Kelimelerin anlamlarını ezberliyorum, ama osmanlıca yazılışları zorluyor beni baya. Ben Trakya Üniversitesi'nde öğrenim görüyorum. Müberra Hocanın ödevi bu, baya zor ya:) Sen beni anlayabiliyorsundur;)

Adsız dedi ki...

hmm, ben marmara'da okuyorsun sanmıştımm..

zaten bu dil derslerini görmeyen çilesini bilemez =Pp

bol bol osmanlıca yazı yaz, günlük tutmak filan çok işe yarıyor =))

Karazâde dedi ki...

Aynen öyle yapıyorum, zaten Osmanlıca, yazıp okunmadığı zaman unutuluyor:(

Beni anlayan birini bulduğuma sevindim, sağol;)

HErgun-Since-1983 dedi ki...

Geçmiş olsun diyeyim..
Kal sağlıcakla..

Karazâde dedi ki...

Sağol Halis ağabey, bende hayırlı olsun diyeyim:), siz de kalın sağlıcakla...

Adsız dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun.Osmanlı Türkçesi oldukça zor ve tekrar isteyen bir ders.ben hep sınırdan geçerdim:)
Ama ağırlık verirsen ,üzerine düşersen olur.yalnız şunu söyleyeyim bölümümüz yatmaya oldukça elverişli:EDEBİ-YAT
mesaj zaten isimde.önce edebiyatı hallet sonra yat.
ben ilk önce yattım sonra edebiyatı toparlamak zor oldu:)saygılar...

Karazâde dedi ki...

Teşekkür ederim hocam, ya aslında benim Osmanlıca ile hiçbir sorunum yok, ben baya başarılıyım, sınıfın en iyilerindenim diyebilirim.

Ama bu sene ne olur bilemem, ilk iki senenin çok zor olduğunu söylüyorlar, özellikle Osmanlıca dersi zorluyormuş. Galiba yatmaya vakit bulamayacağım.:)

Pollyanna dedi ki...

Merhaba, öncelikle sitenizi çok beğendim.Aslında birkaç gün önceye kadar böyle bir site arıyordum.Şöyle ki; hem edebiyat öğrencisi bir arkadaşın sitesi olmalıydı bu site, hem de içinde değerli ve edebi bilgiler olmalıydı fakat böyle bir siteye rast gelememiştim bir türlü.Bu akşam internette gezinirken tesadüfen buldum sitenizi ve gerçekten çok beğendim, emeğinize sağlık.Üstelik yazınızın altındaki yorumlardan da Trakya Üniversitesi öğrencisi olduğunuzu öğrendim.Bende bu sene Trakya Üniversites Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü kazandım.Osamnlıca konusunda ve hatta bölümüm konusunda epey bir korkutuldum fakat tek yapmayı istediğim iş bu olduğu için edebiyatı seçtim.Zor olduğunu biliyordum ,zoru göze alarak seçtim zaten, pişman da değilim fakat endişeliyim biraz.Bana önereceğiniz bir şeyler vardır diye düşündüm sonuçta benden kıdemlisiniz bu konuda.Şimdiden teşekkür ederim. :)

Polyanna dedi ki...

Merhaba ben yorumların tarihlerine bakmadan yorum attım sonradan farkına vardım epeydir yazmıyor muşsunuz.Sanırım artık mezun da olmuşsunuzdur epey olmuş çünkü. Meslek hayatınızda başarılar dilerim.

karazade dedi ki...

MERHABA POLLYANNA MAALESEF MESAJINI ŞU ANDA GÖRDÜĞÜM İÇİN GEÇ CEVAP VERİYORUM, EVET MEZUN OLALI BAYA OLDU SANA YARDIMCI OLAMAK İSTERİM. EDİRNE GÜZEL BİR ŞEHİRDİR, ORADAN SIKILMAYACAĞINI UMUT EDİYORUM, TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜNE GELİNCE EVET ZOR OLDUĞU MUHAKKAK FAKAT SENİ FAZLASIYLA KORKUTMUŞLAR, BENCE 1. SENEDEN SONRA BU BÖLÜMDEN ZEVK ALAMAYA BAŞLIYORSUN BİLE DENEBİLİR. BEN BU YAZIYI YAZIDIĞIMDA 18 YAŞIMDAYDIM VE 2. SINIFTAYDIM, ZORLANDIĞIN ZAMANLARDA OLUYOR, AMA O TUZU BİBERİ OLUYOR, EĞER MSJIMI GÖRÜRSEN 4. SINIFTA BENİM KIZ ARKADAŞIM VAR KENDİSİ ÇOK BAŞARILI SAYILMAZ FAKAT SANA BAZI KONULARDA YARDIMCI OLABİLİR DİYE DÜŞÜNDÜM ADI ŞİMAL DOĞANÇAY, BENİM İSMİN TUTKU, şimâl tutku kara doğançay(facebook adresimiz, eklersen ordan konuşuruz) kolay gelsin;)

pollyanna dedi ki...

Merhaba uzun zamandır blog takip edemez olmuştum okul, dersler, Edirne de evdeki gibi kolay internet bulamayışım vs.Bugün tatil veilesi ile bloglara bakma fırsatım oldu size yazdığım yorumlara cevap atmışsınız yeni gördüm.Hatta kendi yazdığım yorumlarıma güldüm okurken.Çünkü okulun ilk döneminin yarısı geçti ve her şey netleşti kafamda hemen hemen ama tabi yine bazı sorunlar ve sorular mevcut.Dediğiniz gibi okul açılınca edebiyat dördüncü sınıfaki kız arkadaşınızı bulup tanışmak isterim .Faceboktan da sizleri bulup ekleyeceğim. Çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.:))