Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

2 Eki 2008

Ruh Halimin Güvercin Tedirginliği(Hrant Dink'in Son Köşe Yazısı)


Başlangıcında, "Türklüğü aşağılamak" suçlamasıyla Şişli Cumhuriyet Savcılığı'nca hakkımda başlatılan soruşturmadan tedirginlik duymadım. Bu ilk değildi. (...)Şu çok açık ki, beni yalnızlaştırmak, zayıf ve savunmasız kılmak için çaba gösterenler, kendilerince muratlarına erdiler. Daha şimdiden, topluma akıttıkları kirli ve yanlış bilginin tesiriyle Hrant Dink'i artık "Türklüğü aşağılayan" biri olarak gören ve sayısı hiç de az olmayan önemli bir kesim oluşturdular. (...)

Benim için asıl tehdit ve asıl dayanılmaz olan, kendi kendime yaşadığım psikolojik işkence. (...)Bu işkencenin bir yanı merak, bir yanı tedirginlik.Bir yanı dikkat, bir yanı ürkeklik. Tıpkı bir güvercin gibiyim...Onun kadar sağıma soluma, önüme arkama göz takmış durumdayım. Başım onunki kadar hareketli... Ve anında dönecek denli de süratli. Ne diyordu Dışişleri Bakanı Abdullah Gül? Ne diyordu Adalet Bakanı Cemil Çiçek? "Canım, 301'in bu kadar da abartılacak bir yanı yok. Mahkûm olmuş, hapse girmiş biri var mı?"Sanki bedel ödemek sadece hapse girmekmiş gibi... İşte size bedel... İşte size bedel...İnsanı güvercin ürkekliğine hapsetmenin nasıl bir bedel olduğunu bilir misiniz siz ey Bakanlar?.. Bilir misiniz?..Siz, hiç mi güvercin izlemezsiniz?Kolay bir süreç değil yaşadıklarım... Ve ailece yaşadıklarımız.Ciddi ciddi, ülkeyi terk edip uzaklaşmayı düşündüğüm anlar dahi oldu. Özellikle de tehditler yakınlarıma bulaştığında... (...) Rahat bana batardı!"Kaynayan cehennemler"i bırakıp, "hazır cennetler"e kaçmak her şeyden önce benim yapıma uygun değildi.Biz yaşadığı cehennemi cennete çevirmeye talip insanlardandık.Türkiye'de kalıp yaşamak, hem bizim gerçek arzumuz, hem de Türkiye'de demokrasi mücadelesi veren, bize destek çıkan, binlerce tanıdık tanımadık dostumuza olan saygımızın gereğiydi.Kalacaktık ve direnecektik.Bir gün gitmek mecburiyetinde kalırsak ama... Tıpkı 1915'teki gibi çıkacaktık yola... Atalarımız gibi... Nereye gideceğimizi bilmeden... Yürüyerek yürüdükleri yollardan... Duyarak çileyi, yaşayarak ıstırabı... Öylesi bir serzenişle işte, terk edecektik yurdumuzu. Ve gidecektik yüreğimizin değil, ama ayaklarımızın götürdüğü yere... Her neresiyse.Dilerim böylesi bir terk edişi hiç ama hiç yaşamak mecburiyetinde kalmayız. Yaşamamak için fazlasıyla umudumuz, fazlasıyla da nedenimiz var zaten. Şimdi artık Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne başvuruyorum. Bu dava kaç yıl sürer, bilemem... Hiç olmazsa dava bitene kadar Türkiye'de yaşamaya devam edeceğim.Mahkemeden lehime bir karar çıkarsa kuşkusuz çok daha sevineceğim ve bu da demektir ki artık ülkemi hiç terk etmek zorunda kalmayacağım.Muhtemelen 2007 benim açımdan daha da zor bir yıl olacak. Yargılanmalar sürecek, yeniler başlayacak. Kim bilir daha ne gibi haksızlıklarla karşı karşıya kalacağım?Ama tüm bunlar olurken şu gerçeği de tek güvencem sayacağım.Evet kendimi bir güvercinin ruh tedirginliği içinde görebilirim, ama biliyorum ki bu ülkede insanlar güvercinlere dokunmaz.Güvercinler kentin ta içlerinde, insan kalabalıklarında dahi yaşamlarını sürdürürler.Evet biraz ürkekçe ama bir o kadar da özgürce.

Hrant Dink / AGOS 19 Ocak 2007

Bu kategorideki diger basliklar:



Widget by Hoctro | Jack Book

16 yorum:

Unknown dedi ki...

i like......

Zeugma dedi ki...

Kendini güvercinin ruh tedirginliği içinde görmekte ne kadar haklıydı aslında..
Ama bu ülkede insanlar güvercinlere dokundular ne yazık ki.
Belirli bir zihniyete körü körüne hizmet eden insanlık yoksunu zavallılar olduğu sürece pek çok insan ki Türk,Ermeni farketmiyor,bahsedilen o güvercin ürkekliğini üzerinden hiçbir zaman atamayacak ne yazık ki :(
Ve kardeşlik ve barış umutları her seferinde suya düşüp,yerini kin ve nefrete bırakacak.
Paylaşım güzel fakat çok etkileyici ve iç yakıyor Tutku :(

Zeugma dedi ki...

Tutkuuuu :))))))
Anlayalım yani :)))
Kimmiş bu seni beğenen gooooooodgirl :DDD

Karazâde dedi ki...

Dink'in içine doğmuş adeta Kasımpatı, bana göre Dink: 'Türk kanı kirlidir' falan dememiştir. Bu uydurmadan başka bir şey değildir. Bu ülkede biliyorsun düşünmek yasak. Düşününce ayağını kaydırıyorlar. Dink gibi aklı başında bir yazarın böyle bir gafta bulunması bana pek inandırıcı gelmiyor. Yorum için teşekkürler. Güzel bayanı tanımıyorum, ama yorumu için teşekkürler;) abla sen de bizi baş göz mü etmeye çalışıyorsun, anlayalım yanii??:D

Kızıl dedi ki...

Hrant Dink olayını anımsamak bile istemiyorum. Kör zihniyetli, örümcek kafalı inanışlar zil takıp oynadı bu yaşanılan sonrasında. Düşüncesi bile kötü. Sonra da kalkıp "Türkler barbar değildir" diyorlar. Al sana örnek, barbar mı değil mi?

Ruh'u şad olsun, andık sayende ablacığım. Sağol bu güzel paylaşım için...

Zeugma dedi ki...

Tutkucuğum ne baş göz etmesi :)
Sen daha çok ama çok gençsin..
Ben sadece bu üzücü Hrant Dink bahsinin üzerine biraz tebessüm edelim diye yazdım o yorumu.. :DD
Arada benim de oluyor,özellikle yazına resim yüklerken gelip blogunu görebiliyorlar böyle..
Ama bu kız da çok güzel yaa..Tabii kendi resmiyse.. :))

Adsız dedi ki...

Bu dünya bize neden bu kadar dar geliyor anlayamıyorum...

Fantastik dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
KimOlduğunuBilirsinSen dedi ki...

ne kadar güzel ve naif bir başlık..
hüzünlü bir yazı.tatsız ve bizi utandıran bir son:(
"ama biliyorum ki bu ülkede insanlar güvercinlere dokunmaz."demiş ya,çok dokundu.bu üklede çocuklara bile sapanla vurmayı öğretirler oysa güvercinleri..

bazen çok umutsuzluğa kapılıyorum.
hoş kal

Adsız dedi ki...

tutku selam nasılsın.emrah kelep was here :) no :66

Karazâde dedi ki...

Pandora yorum için teşekkürler, umarım bir daha böyle kötü bir olay yaşanmaz ülkemizde. Barış ortamının daim olması için insanların farklılıklara saygı duyması şart.

Kasımpatı resmin ona ait olduğunu zannetmiyorum:) Yabancı bir artist,ismini hatırlayamadım.

Ben de anlam veremiyorum bu kavga dövüşe Hasan.

TutasEmre, Agos'un anlamının köprü
olduğunu bilmiyordum, paylaştığın için teşekkürler. Bu köprü henüz yıkılmış değil, hala o iki kadim dost,kardeşlik ve barış için savaşmakta. Ermeni ve Türkler arasında kalıcı, sağlam ve hiç yıkılmayacak köprüler kurmak dileğiyle...

Simgeciğim hoş geldin, yorum için teşekkürler. 'Her başlangıç eskinin sonu ve her son da yeninin başlangıcıdır.' Her şey güzel olacaktır, umudumuzu kaybetmeyelim yeter;)

Sevgiler, saygılar...

Kızıl dedi ki...

Tutku nerelerdesin sen canım :( Bi ses versen.

turkolog dedi ki...

ne zaman bir edebiyât talebesi görsem,edebiyâtçılığımdan utanırım..

vâr olun siz, ey gençler e mi !

Adsız dedi ki...

ablacım link adresimi değişmen gerek taşındım,gerçi uğradığın yok ama arada ses ver bari:))

Karazâde dedi ki...

Merhaba isimsiz, ben Tutku. Memnun oldum, keşke ismini de yazsaydın, Blog alemine hoşgeldin. Siteni ziyaret ettin. Bir yazın var sadece,eminim daha bir sürü, güzel yazı yayımlayacaksın. Memnun oldum. LİNKİNİ KAYDETTİM;)

Karazâde dedi ki...

Merhaba isimsiz, ben Tutku. Memnun oldum, keşke ismini de yazsaydın, Blog alemine hoşgeldin. Siteni ziyaret ettin. Bir yazın var sadece,eminim daha bir sürü, güzel yazı yayımlayacaksın. Memnun oldum. LİNKİNİ KAYDETTİM;)